Recenze: Hotel Transylvánie

9. prosince 2012 v 19:19 | Rézi |  Recenze
Někdy si říkám, zda nejsem na tyto typy filmů již stará. Ale musím říct, že film mě mile překvapil. Velký klad byl v tom, že by se snímek dal zařadit mezi filmy rodinné. "Hotel Transylvánie" vypráví příběh o Draculovi, který vychovává svou dceru. Snaží se jí ochraňovat před světem lidí, a tak zřídí hotel pro "utiskovaná strašidla". Vše naruší příchod člověka do tohoto komplexu.

Jak jsem již psala výše, film je opravdu ryze rodinný snímek. Jsou tam vtipy, které jsou opravdu určeny většímu divákovi. Například parodie na Twilight ságu, či zombíci jako Beethoven, Mozart a Bach, kde Beethoven nezapomene "zapět" svou Osudovou. Nebo se mi ještě vybaví vtípek, kdy se "mladá zombice" projde kolem pracujících dělníků (též zombíků) a oni se na ní velmi zálibně koukají. Nevím proč, ale tato scéna mě velmi pobavila.
Nejsem filmový odborník a je pro mě i problematické ohodnotit grafickou stránku filmu. Rozhoduje u mě klasické lidské estetické cítění, ale bohužel nic víc. Řekla bych, že po grafické stránce je film velmi povedený. Bylo by divné, kdyby ne, zvláště když se u takovýchto filmů většinou sejdou výborní grafici. Postavy byly vykresleny do nejmenšího detailu. Velmi se mi líbili netopýři, ti byli naprosto rozkošní. Za skvělý nápad také považuji udělat paní Vlkovou jako těhotnou dámu.
Film jsem viděla v nadabované verzi a ve 2D. V originální verzi je možné slyšet Adama Sandlera, Kevina Jamese, Selenu Gomez, Fran Drescher a tak dále. Ale myslím, že i český dabing byl velmi zdařený, jak už to tak u animovaných filmů bývá. Záměrně jsem šla na film ve 2D. Za prvé je to levnější a za druhé je podle mě 3D něco "hrozného". Nevadí mi pokud je film natočen technologii ke 3D a je opravdu natáčen pouze na tyto efekty, tak s filmem problém nemám a i se mi to líbí. Ale nemám ráda zvyk každý animovaný film dávat do 3D. Nejde ani pořádně sledovat, co se děje na celém plátně. Takže, kdybych film viděla ve 3D, tak by bylo hodnocení určitě horší.
Hodnocení filmu: Pokud máte rádi animované filmy, tak na tento film určitě zajděte. Film vás jistě pobaví. Nemůžete čekat nic převratného. Film se nevyrovná nejlepším filmům od Pixara, ale myslím, že tito tvůrci velmi podařeně zvládli danou látku. I když nejsem už malé dítě, tak se mi film moc líbil, proto dávám tak vysoké hodnocení, protože film žánrově splnil, co od něj bylo očekáváno - 80%.

Napsala: Rézi pro vsekolemfilmu.blog.cz
(prosím, nekopírovat bez mého souhlasu - děkuji)
Photos © Sony Pictures